Vreau sa daruiesc la intamplare

Spre a deveni una cu toţi, precum spune Domnul, nu avem nevoie să născocim nimic: toţi avem una şi aceeaşi fire, şi deci firesc ne-ar fi să iubim pe toţi; iar puterea de a iubi o dă Duhul Sfânt.– Arhim. Sofronie,Cuviosul Siluan Athonitul, Viaţa şi învăţătura Stareţului

Dacă aș fi iubit un zid cât te iubesc pe tine ar fi înflorit până acum.

Un renumit samurai, cu o constituţie masivă, a hotărît într-o zi să viziteze un călugăr firav, sperînd să dobîndească acces la secretele Universului. ‘Călugare’, spuse el pe un ton agresiv, specific unui om obişnuit să comande, ‘învaţă-mă despre rai şi iad!’. Micul călugăr îl privi în tăcere pe vajnicul luptător. Apoi, după cîteva clipe, îi spuse samuraiului cu mult dispreţ: ‘Să te învăţ despre rai şi iad? Nu te-aş putea învăţa nimic. Eşti murdar! Miroşi urît! Sabia ta este ruginită! Eşti dizgraţios, o adevărată ruşine pentru clasa samurailor. Dispari din faţa mea imediat! Nu pot să te suport!’. Samuraiul era furios. Atît de furios încît întregul corp începuse să-i tremure. Faţa i se înroşise şi valuri de mînie îi străbăteau trupul. Fulgerător, fără să mai stea pe gînduri, samuraiul ridica ameninţător sabia deasupra capului, pregătindu-se să îl ucidă pe călugăr. ‘…Acesta este iadul.’, spuse, liniştit, călugărul, privindu-l. Samuraiul împietri, şocat de răspunsul călugărului.

Compasiunea şi calmul acestui omuleţ, care îşi riscase viaţa pentru a oferi o învăţătură despre iad! Samuraiul îşi coborî încet sabia, plin de gratitudine şi, pentru motive pe care nu le putea explica, inima sa se umplu pe data de o pace cum nu mai cunoscuse. ‘…Şi acesta este raiul’, adăugă, la fel de calm, călugărul.

” Zadarnic inalti ochii la cer daca nu stii sa ti-i cobori la cel ce sufera langa tine.” – Pr. Justin Parvu

Iisuse vesnic calator
Tu bati strain si iubitor
La usile-ncuiate.
Nimic Tu nu ceri nimanui
Cand bati si-astepti sa vina
Ci vrei sa lasi in casa lui
Din pacea Ta divina.
Ai vrea din viata Ta sa-i dai
Caci viata lui e moarta
Dar el nu vrea, Tu plangi si stai
Afara, langa poarta.
Tu, Domnul dragostei ai sta
Pe veci de veci cu dansul
Si bati, si-astepti, dar el nu vrea
Si stand te scapa plansul.
Eram copil cand Te-am vazut
La poarta mea, straine,
Si sa-ti deschid ai tot batut
Sa intri si la mine.
Dar lumea-mi spune sa nu vin
Ca viata Ta-i amara
Am vreme, colo, mai tarziu
Si, Te-am lasat afara
De-atunci trecura ani sirag
Din viata-mi amarata
Tu tot ai plans straine drag
La poarta zavorata
Tarziu, Ti-am auzit din nou
Chemarea Ta duioasa,
Inceata, stinsa… un ecou…
O, lasa-Ma in casa…
O, lasa-n suflet sa-ti strabat
Cu pacea Mea cereasca
Cat ceru-n lung si marea-n lat
Nu pot sa-ti daruiasca
Dar lumea spune sa Te las
Afara si-astadata Tu tot la usa ai ramas
Si usa-i incuiata Te-am auzit ani multi la rand
Chemandu-ma pe mine
Dar n-am deschis, iar Tu plangand
Te-ai dus strain in lume.
Dar astazi singur ma-nfior
De-a mele fapte rele Iisuse, si te chem cu dor
In noaptea vietii mele
O, vino iar, Iisuse bland
Mai bate iar o data
Te-astept cu sufletul plangand
Si usa-i descuiata.

Acest articol a fost publicat în Alte subiecte. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Vreau sa daruiesc la intamplare

  1. evelics spune:

    Din nefericire multi oameni,in special dintre cei cu o anumita instructie, nu au puterea de a se comporta asa cum a facut-o samuraiul acela orgolios si dur…

  2. maria spune:

    multumesc,minunata poezia,Doamne ajuta!

Enter your email address:Delivered by FeedBurner

