Te-am iubit inainte de a ma iubi tu

Un om a acumulat cinci sute de mii de dinari și se gandea cum să investească banii, atunci când dintr-o dată ingerul morții a apărut în fața lui să-i ia viața departe. Omul a implorat și a folosit o mie de argumente pentru a fii ținut în viață un pic mai mult, dar îngerul nu dorea.
„Dă-mi trei zile de viață și iti voi da jumătate din averea mea,” a spus omul. Îngerul refuza să asculte de el și se pregatea sa-l ia.
„Dă-mi doar o zi, te implor, și poti avea nu jumatate, ci tot ce am acumulat prin atâta sudoare și trudă.” Îngerul a fost de neclintit.
El a fost capabil să stoarce doar o mică concesie de la înger -câteva momente în care să scrie pe această foaie:
„Oh, oricine ai fi, care se întâmplă să găsească această foaie, dacă ai suficient pentru a trăi, nu pierde viața ta acumuland averi. Traieste-ti viata ! Cu toata averea mea acumulata de-a lungul vietii nu am putut sa-mi cumpăr o singura ora de viață!
– Daca ai mai avea doar o singura ora de trait, ce ai face ?
– Dar daca ai avea un an de trait ?
– Daca ai fi fost chiar tu in postura omului, ce ai fi scris pe foaie ?

A mai trecut un an, iar altul a venit.
Unii s-au mai nascut, iar altii au murit.
Noi am ramas aceeasi mai tineri, mai batrani,
Cu rautatea noastra sau unii inca buni.
Trec anii precum vin, iar noi trecem prin viata
Cu bune si cu rele, legati doar de speranta.
Speranta insa-i vie cat dragostea domneste
Caci omul care spera, acela si iubeste.
In anul ce-a venit nu cer mariri desarte
Caci toate se fac scrum intr-o singura noapte.
Si de-as avea pamantul intins tot la picioare
De nu am dragoste nu am nici o carare.
Iti cer sa-mi dai iubire, smerenie, rabdare
Si-un pic de-ntelepciune sa-mi fie desteptare
Din viata-mi trecatoare, din somnul ratacirii
Sa merg asa cum vrei pe calea mantuirii. – Ieromonah Daniel – Manastirea Eroii Neamului Tiganca

Acest articol a fost publicat în Alte subiecte. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Te-am iubit inainte de a ma iubi tu

  1. calinakimu spune:

    Oricine ar fi pus in postura omului de mai sus… n-ar scrie pe foaie decat ce stie, decat ce a facut pana atunci…Ca ai un minut, sau o ora de trait, nu vei sti sa faci decat ce ai facut. Se vede asta in viata de zi cu zi. Se vede cum oamenii mor , unii chiar stiu ca mortea sta la usa… si-si asteapta moartea perpelindu-se de frica…Cum altfel… daca au trait ca un „mort” ?! Cum sa nu-ti fie frica de moarte daca CINEVA din tine stie ca n-ai TRAIT-O ? In ultima clipa, ca sa ai revelatia, ca s-o poti primi…trebuie sa fi facut CEVA, sa fi inteles ceva…Revelatia ultumului ceas este data acelora care au FACUT ceva pentru ca acest ultim ceas sa reprezinte ceva…sa fie o INCUNUNARE, o celebrare a VIETII.

Enter your email address:Delivered by FeedBurner

