Toata suflarea sa se inchine Lui Dumnezeu

Una dintre minciunile cu un impact dezastruos asupra noastră este aceea că în viaţă trebuie să-ţi cauţi jumătatea. Ni se inoculează această minciună, prin literatură, presă, filme, încă de când suntem copii. Ni se spune că nu putem fi fericiţi decât dacă ne găsim jumătatea. De ce spun ca e o minciună? Pentru că fiecare om e chip al lui Dumnezeu, nu jumătate de chip. Şi nu relația mea cu alt om mă împlineşte, ci relaţia cu Dumnezeu. Dacă stau mereu în legatură cu Dumnezeu simt pace, bucurie, mângâiere, echilibru. Abia atunci relaţia mea cu alţi oameni poate deveni relaxată, neposesivă, iar gelozia, controlul, invidia şi toate celelalte care ne chinuie cad de la sine.

Doi oameni care trăiesc în Dumnezeu nu pot avea decât o relaţie foarte bună. Altminteri, eu n-am fericirea şi o aştept de la celălalt şi el o aşteaptă de la mine. De aici vin atâtea dezamăgiri, nefericiri şi drame. Omul crede că şi-a ales partenerul greşit şi de asta nu e fericit. Îşi caută alt partener şi, după un timp, simte același gol şi aceeaşi neîmplinire. Dar problema nu este acel partener, ci raportarea greşită la viaţă, că tu crezi că există o jumătate cu care poţi să formezi un întreg.

Noi, de fapt, ne avem rădăcinile în Dumnezeu, nu în alt om, iar seva, puterea noastră de viaţă vine de la Dumnezeu şi nu de la om. E clar atunci că împlinirea nu poate să fie decât în El. Nu de la alt om trebuie să aştept fericirea, ci de la Dumnezeu. Dacă am acea împlinire profundă în Dumnezeu, pot să am şi împlinirea familială, socială…

Şi mai e ceva: noi nu putem schimba pe nimeni, fiecare se schimbă numai dacă vrea. Mulți sunt nefericiţi pentru că încearcă să-şi schimbe “jumătatea”. Femeile, de exemplu, ştiu că bărbaţii cu care se căsătoresc au anumite defecte, vicii, neîmpliniri. Dar se însoțesc cu ei, sperând să-i schimbe. Când iubesti pe cineva, nu te căzni să-l schimbi, căci nu vei putea. Roagă-te pentru el, dă-i un sfat, o carte, şi mai departe rămâne lupta lui cu el însuşi. Eu pot să-ţi pun în farfurie, dar nu pot să mănânc în locul tău, îţi arăt drumul, dar nu pot să merg în locul tău.

Problema nu e să-i schimbi pe altii, ci să te schimbi pe tine. Odată ce vom face asta mai mulţi, se schimbă şi lumea din jurul nostru… – Preot Dan Popovici

0_abloomingyellowrose

Aş dori să pot fi soare
drag Mântuitorul meu
ca s-arat cu strălucire
a Ta dragoste mereu.

Aş dori să pot, Iisuse,
să fiu vântul neoprit
ca să port a Ta mireasmă
pretutindeni fericit.

Aş dori să pot fi marea
fără ţărm şi fără fund
bogăţia milei Tale
s-o arat şi s-o ascund.

Aş dori să pot fi rugul
scânteind nemistuit
să-Ţi arat înştiinţarea
focului fără sfârşit.

Aş dori să pot fi-altarul
cu nestinsul jertfei jar
ca s-arat cum Ţi-e chemarea
cât mai este încă har.

Şi-aş dori să fiu minune,
lacrimă şi imn mereu
ca s-arat ceva din Tine
drag Mântuitorul meu.

Traian Dorz

 

Acest articol a fost publicat în Alte subiecte. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Toata suflarea sa se inchine Lui Dumnezeu

  1. Gina spune:

    Adevarat !…….multa vreme am incercat sa-i schimb pe altii in drumul meu prin viata acolo unde am fost calauzita sa ajut si sa tratez ca asistenta medicala vreo 13 ani oameni suferinzi de felurite afectiuni neurologice,ulterior am staruit sa-i schimb pe oameni in incercarea mea de a restabili adevarul in diverse cauze juridice conform pregatirii si experientei ulterioare de aprox. 16 ani ,pe parcurs am invatat si constientizat cerand indrumare si luminare divina ca nu sunt decat un infim mijlocitor care permite sa se reverse o farama din ceea ce sunt ca fiecare dintre noi ,fiinte unice in infinita diversitate …,, si fiind intrebat de farisei cand va veni Imparatia Lui Dumnezeu ,Le-a raspuns si a zis : Imparatia Lui Dumnezeu nu va veni in chip vazut si nici nu va zice : Iat-o aici sau acolo. Caci iata, Imparatia Lui Dumnezeu este inlauntrul vostru „…-din Evanghelia dupa Luca 17,20-21…si am mai invatat ca daca vreau sa trezesc intreaga omenire ,sa ma trezesc eu pe de-a-ntregul,daca vreau sa elimin suferinta din lume mai inainte sa elimin tot ce este intunecat si negativ in mine …cu adevarat cel mai mare dar pe care il am de oferit este propria-mi transformare ( dupa cum spunea Lao Tzu )…cu fiecare primavara …ca niciodata nu-i prea tarziu pentru oricat de multe inceputuri … va salut cu drag si va multumesc ,

  2. Adevarat. Decat sa incerci sa schimbi un om mai bine il iubesti.

  3. childagain spune:

    Foarte adevarat, draga prietena ! Am scris si eu candva despre asta – in alte cuvinte, dar acelasi mesaj. Totusi, exista oameni care fara gasirea acestei jumatati sufera, se tulbura… nu isi pot afla linistea. Cei mai multi, de fapt ! Si ei trebuie ajutati cu sfaturi.
    Numai bine, si sa iti afli intregul cu fericire !

    • Majoritatea oamenilor care nu au alaturi o jumatate sufera …si sufera si cei care au alaturi pe cineva .. Oamenii nu recunosc ca sunt mai mereu singuri chiar daca au alaturi cate o fiinta . Pana cand nu gasim pe acel ceva din interiorul nostru care conduce totul , unitarul , vom ramane niste intristati in singularitatea mintii noastre . Pentru fericire nu exista formula . Exista doar centrare . Si tu stii despre ce vorbesc ..
      Ramai in intreg 🙂 Imbratisare !

Enter your email address:Delivered by FeedBurner

