Nu ma lepada Doamne !

Credinciosul învaţă apoi să deosebească voia lui Dumnezeu, care este „sfinţirea“. „Fiţi sfinţi, pentru că Eu sunt Sfânt!“. De aceea caută ca, prin harul lui Dumnezeu, să trăiască în curăţie şi sfinţenie – şi cu duhul, şi cu trupul, şi în purtare – despărţindu-se de tot ce este contrar sfinţeniei lui Dumnezeu. Credinciosul s-a deprins să deosebească binele de rău, de aceea fuge şi de umbra răului. Cunoscând primejdia, el se fereşte de orice i se pare rău. Iar când răul dă năvală, îşi aduce aminte de ceea ce i s-a spus prin Duhul: „Nu te lăsa biruit de rău, ci biruieşte răul cu binele!“ şi, prin harul lui Dumnezeu, biruieşte, fiindcă ostaşul lui Hristos este mai mult decât biruitor prin Acela Care l-a iubit. Sfatul dat de preot către preaiubitul Gaiu îi este tot atât de scump ca şi aceluia. De aceea nu-l uită: „Iubitule, nu urma răul, ci binele! Cel ce face bine din Dumnezeu este; cel ce face rău n-a văzut pe Dumnezeu“. – Ioan Marini, “Gânduri creştine”

……A venit odata un calugar la mine si mi-a spus: „Cuvioase, ia uite cum te ocaraste persoana aceea, ia uite ce zice de fratia ta…” Si eu i-am raspuns calm: „Frate, ce zice zice putin! Daca ar fi venit la mine i-as fi spus mult mai multe despre mine!” Atunci calugarul acela s-a întors catre acea persoana si a spus: „Uite frate, Parintele Proclu a spus ca ai zis putin, ca nu l-ai ocarît cum trebuia!” În clipa aceea omul cela s-a linistit.

……Un Parinte înduhovnicit îmi spunea odata: „Frate, daca vreodata te va napadi gîndul de a spune ceva rau cuiva tu sa spui asa: Îi voi spune ce am de spus dar nu azi. Îi voi spune mîine! Mîine îi voi spune si pentru azi!” Sa rabdam deci pentru Dumnezeu, macar pîna mîine!!!

……….Toti acei care au inima plina de dorul de Dumnezeu trebuie sa stie ca în ei salasluieste Duhul Sfînt însusi. Iar dorul de Dumnezeu îl vei putea capata doar împlini cuvîntul acestui Sfînt Parinte: „Striga la Dumnezeu prin fapte bune!” Deci, pe masura ce noi ne vom duce la Sfînta biserica, pe masura ce vom face fapte bune, pe masura ce ne vom învata a ierta, Duhul Sfînt ne va aprinde inima de dorul de Dumnezeu iar, cînd sufletul ne va parasi saracul trup, acel dor ne va odihni Dincolo. – Pustnicul Proclu Nicau – Cuvinte din pustia Neamtului

Featured Image

Acest articol a fost publicat în Alte subiecte. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Nu ma lepada Doamne !

  1. qwykx zice:

    desi stiu ca acest comentariu nu -l vei primi, il scriu,pentru orice eventualitate. Asa este draga Trezire, peste supararea ta lasa sa treaca macar o zi, asa am facut eu mai deunazi cu furia mea, numai ca mi-au trebuit 5 zile nu una, dar a trecut. Dupa ce a trecut am avut alta perspectiva asupra ei. o furie… atat de mica… mica de tot 🙂

  2. qwykx zice:

    Fantastic! Tu l-ai primit!

  3. qwykx zice:

    probabil, a fost un comentariu treaz 🙂

  4. Marian zice:

    DOAMNE …AJUTA TU NECREDINTEI NOASTRE !!! AMIN !!!!

Enter your email address:Delivered by FeedBurner

