O hotărâre ce nu schimbă pe om n-ajunge nimic

Dacă această gazetă place, şi dacă scrisul ei a început să câştige suflete pentru Hristos, apoi lucrul acesta nu stă în meşteşugul penei de scris, ci în sufletul care scrie această gazetă. Puterea acestei gazete stă tocmai în aceea că o scrie un suflet care s-a hotărât pentru Hristos. O scrie un suflet care şi crede el însuşi mai întâi ceea ce scrie. Şi care face el însuşi mai întâi ceea ce îi învaţă pe alţii să facă. Căci şi eu «m-am schimbat», după ce m-am hotărât (după ce m-am născut din nou) – lucrul acesta este firesc, este normal. Ar fi foarte nefiresc să fi rămas tot neschimbat şi după ce m-am hotărât să trăiesc pentru Hristos. O hotărâre ce nu schimbă pe om n-ajunge nimic. E o hotărâre fără Hristos şi fără nici o putere. Eu nu mă ruşinez să spun că m-am schimbat după ce m-am hotărât să trăiesc cu Hristos şi pentru Hristos. O, ce minunată schimbare s-a făcut în sufletul meu după ce m-am hotărât să trăiesc aşa cum spune Evanghelia! – Părintele Iosif Trifa

Click here for more graphics and gifs!

Iisuse-al meu Tovarăş scump,
din zorii tinereţii,
cu Tine eu călătoresc
pân’ la sfârşitul vieţii.

În zori de zi, când mă trezesc,
smerit m-aplec sub Cruce,
că-n toată lumea asta n-am
un loc mai scump şi dulce.

Când plec pe-un drum îndepărtat,
Tu, Doamne, eşti cu mine
şi, fie drumul cât de greu,
e-aşa uşor cu Tine.

Când am de suferit un chin,
Tu, Doamne-mi dai putere
şi, fie-amarul cât de greu,
eu simt o mângâiere.
Iar seara, când mă culc, Te rog:
„Iisuse, fii cu mine!”;
şi-atuncea somnul meu e lin
şi-ajung în zori cu bine.

Şi nu mă tem că voi pieri
în marea de păcate,
căci Tu, Preabunul meu Iisus,
mă izbăveşti de toate.

Tu eşti Comoara care-a fost
de mine mult căutată,
iar astăzi nu Te-aş mai lăsa
nici pentru lumea toată.

Căci Tu-mi eşti frate de pribeag,
de cânt şi de suspine.
Iisuse-al meu Prieten drag,
ce bine-i lângă Tine!

(….)Domnul nu numai ca nu va lasa pe dusmani sa te piarda, (fiindca aceasta ar fi si necinstirea Lui), ci va si lupta in locul tau pana ce-i va da prinsi in mainile tale dupa buna Lui placere; cum e scris: „Caci Domnul Dumnezeui tau merge in mijlocul taberei tale, ca sa te ocroteasca si sa-ti dea in mana pe vrajmasii tai dinaintea ta; tabara ta va trebui sa fie sfanta, pentru ca Domnul sa nu vada la tine nimic necurat si sa nu se abata de la tine”. Chiar daca El amana biruinta pana in ultima zi a vietii tale aceasta-ti va fi de mare folos. Un castig mai mare. Nu lepada armele, nici nu fugi. In fine, ca sa poti fi manat la razboi cu curaj, trebuie sa stii ca acestui razboi nu-i scapa nici un om nici in viata nici in moarte, si ca cel ce nu si-a invins patimile si inamicii lui, n-ajunge la biruinta finala, ci cade rob lor si moare. Se cuvine a lupta curajos si neincetat, fiindca avem a face cu inamici care ne urasc asa de mult, incat nu-i posibil a nadajdui, nici in vreo pace sau armistitiu, nici in vreo slabire si incetare a razboiului. Fiindca ar fi fost bine daca de la inceput nu deschideam poarta si nu lasam sa intre vrajmasii si patimile in sufletul nostru si in inima noastra. Dar din moment ce i-am lasat sa intre, prin pacatul stramosesc, nu mai putem fi fara grija, ci se cuvine sa luptam si sa-i scoatem afara, fiindca ei sunt nerusinati si obraznici si nu mai vor sa iasa altfel decat cu razboi.
(…) Cand te scoli dimineata si te-ai rugat putina vreme, zicand: „Doamne Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma” , primul lucru de care trebuie sa-ti dai seama este acesta, ca tu esti intr-un loc, numit stadion, care nu-i altceva decat inima ta si tot omul dinauntru. Ai in vedere ca in fata sta inamicul, pofta ta cea rea in contra careia te-ai hotarat a lupta. Fii gata de atac si netemut de moarte daca voiesti a birui. Cugeta ca in partea dreapta a arenei vezi chiar pe Comandantul tau biruitor, Domnul nostru Iisus Hristos, cu Prea Sfanta Maica Sa si cu multe osti de ingeri, sfinti si indeosebi cu Arhanghelul Mihail; iar la stanga, vezi raul inferal cu demonii lui, aromandu-ti si indulcindu-ti pasiunile si poftele rele.
(…) Metodele difera dupa imprejurari, cum ti-am spus in Cap. XIII : uneori trebuie sa rezisti, alteori sa-l ranesti mortal. Fa ce-i placut lui Dumnezeu. Cu toata Biserica biruitoare, el sta in ceruri si vede lupta ta. Sa nu crezi ca-ti slujesti tie, ci lui Dumnezeu. De alta parte, trebuinta ce avem a lupta, cum am spus mai inainte, este evidenta si de netagaduit. Fiindca, daca dezertam din acest razboi, orice am face mergem la moarte. Deci chiar de te retragi din aceasta lupta pentru o ora, esti socotit, dupa planul lui Dumnezeu, un dezertor, razvratit, rebel, dat lumii, tuturor placerilor si pasiunilor carnii. Aceasta chiar in cazul cel bun cand ai voi sa te pregatesti iar de lupta. Deci, nu fi neintelept, doreste a lupta cu timp si fara timp. Fii om intelept. Rabda loviturile, lupta-te, ca sa poti dobandi coroana nevestejita a marilor biruitori si sa fii unit cu Dumnezeu. Aceasta n-o poti dobandi de nu vei lua seama la acest sfat: „Adu-ti aminte de Facatorul tau in zilele tineretii tale, pana nu vin zilele cele rele si pana nu se apropie anii, cand vei zice: ‘Nu gasesc nici o placere in ei'” – Războiul Nevăzut – Sfantul Nicodim Aghioritul

Click here for more graphics and gifs!

Acest articol a fost publicat în Alte subiecte. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la O hotărâre ce nu schimbă pe om n-ajunge nimic

  1. Pingback: O hotărâre ce nu schimbă pe om n-ajunge nimic | Trezire divina | radupopescublog

Enter your email address:Delivered by FeedBurner

