Intotdeauna vrem ca altcineva să se schimbe

Image du Blog purplefolie.centerblog.net

„Prin cuvant vine celalalt in mine”. – Parintele Dumitru Staniloae

Cum poţi schimba lucrurile? Cum puteţi să vă schimbaţi pe voi înşivă? Sunt multe lucruri pe care trebuie să le înţelegi aici – ori, mai degrabă, doar un singur lucru, care poate fi exprimat în mai multe moduri. Să ne imaginăm un pacient care merge la medic şi îi spune de ce suferă. Medicul zice: „Foarte bine, ţi-am înţeles simptomele. Ştii ce voi face? Voi scrie o reţetă pentru vecinul tău!” Pacientul răspunde: „Mulţumesc foarte mult, doctore, aceasta, mă face să mă simt mult mai bine”. Nu-i aşa că e absurd? Dar asta este ceea ce facem cu toţii. Persoana care e adormită, este totdeauna convinsă că se va simţi mai bine dacă altcineva se schimbă. Tu suferi pentru că eşti adormit, dar gândeşti: „Cât de minunată ar fi viaţa, dacă altcineva s-ar schimba; cât de minunată ar fi viaţa, dacă vecinul meu s-ar schimba, dacă soţia mea sau şeful meu s-ar schimba.” întotdeauna vrem ca altcineva să se schimbe, pentru ca noi să ne simţim bine. Dar ţi-a trecut vreodată prin minte cu ce te-ar putea influenţa pe tine, dacă soţia ta sau soţul tău s-ar schimba? Eşti la fel de vulnerabil ca şi înainte; eşti la fel de prost ca şi înainte; eşti la fel de adormit ca şi înainte. Tu eşti cel care are nevoie să se schimbe – cel care trebuie să ia medicamentul. Tu continui să insişti: „Mă simt bine, pentru că lumea este în regulă.” Greşit! Lumea este în regulă, pentru că eu mă simt bine. – Anthony de Mello

„Sa fim precum o struna de vioara intinsa astfel incat sa poata da notele potrivite, fara sa fie intinsa atat de tare incat sa se rupa, si nici atat de slab incat sa scoata doar un bazait in locul unor note”. – Mitropolitul Antonie de Suroj

Fotografie: Dacă tot ploua

Acest articol a fost publicat în Trezire divina. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Intotdeauna vrem ca altcineva să se schimbe

  1. Pingback: Intotdeauna vrem ca altcineva să se schimbe | radupopescublog

  2. childagain zice:

    Pe mine cred că Dumnezeu mă învață prn exemplu direct, ca să văd ce înseamnă un lucru, și dacă nu-mi place. să nu-l fac nici eu ! În ceea ce privește schimbarea, de câteva ori în viață mi s-a întâmplat ca oamenii importanți din viața mea să vrea numaidecât să mă schimb eu, ”ca să fie totul bine” – adică, să le fie lor bine, să intru în tiparul lor. Dar ei nu considerau că au nimic de schimbat, ca să-mi fie și mie bine. Și astfel, relațiile respective se distrugeau, oricât de multă trăire era implicată.
    De multă vreme nu mai încerc să schimb oamenii, și nici nu mai aștept să se schimbe ei în mod spectaculos. Dacă nu există de la început o tendință firească de adaptare reciprocă, atunci, am înțeles că e mai bine să rămână fiecare pe drumul lui. A aștepta o eternitate ca celălalt să se schimbe nu face bine nimănui.
    Valabil pentru toate tipurile de relații, chiar și pentru prietenii, și pentru relațiile de muncă. Și cu atât mai mult pentru iubiri sau căsătorii !

Enter your email address:Delivered by FeedBurner

