Să ne înţelegem fiecare vremea noastră

„A iubi cineva pe cel drag este un lucru al firii; a iubi cineva si pe vrajmasi este un lucru al harului.” – Sfantul Ioan Gura de Aur

(…)”Leapădă-ţi chiar de acum, de la cel dintâi pas, încălţămintea cu care ai venit până aici. Şi fă mai departe, fiecare pas următor, cu picioarele curate, simţitoare şi tăcute”. Dacă nu poţi, mai bine să nu intri aici deloc. „Leapădă-ţi veşmintele cu care ai umblat până acum şi îmbracă chiar de la intrare haina de nuntă. Căci nimeni nu va putea rămâne aici fără această haină. Leapădă-ţi gândurile fireşti, priceperea firească, înţelegerea firească”. Rupe-ţi din fiinţa ta – cum se rupe o stârpitură pe care o lepezi – simţurile blestemate ale firii păcătoase. Şi leapădă-le de la tine acum cu toată graba, cu toată hotărârea. Altfel nu vei putea primi să se zămislească în tine o altă fiinţă. Şi anume fiinţa cea nouă, omul cel nou. După chipul lui Hristos, după firea lui Hristos, pentru slava lui Hristos. „Leapădă ochii cei vechi şi deschide-ţi alţi ochi, ochii cei noi, pentru ceea ce vei vedea – altfel totul îţi va părea întors”(…)

Apoi Dumnezeu a zis: Să facem om după chipul Nostru, după asemănarea Noastră… Şi Dumnezeu a făcut pe om după chipul Său… Domnul Dumnezeu l-a făcut pe om din ţărâna pământului. Numele OM – ADAM înseamnă în limba de atunci amândouă aceste însuşiri: şi „după chipul lui Dumnezeu“, şi „din ţărâna pământului“, pentru ca omul, fiind înzestrat cu voinţă liberă, să-şi aleagă singur cum să se facă pe sine: ori după chipul lui Dumnezeu, ori ca ţărâna pământului din care a fost luat. În puterea noastră stă şi una, şi alta. În voinţa noastră stă alegerea pe care dorim să o facem, calea pe care s-o luăm, direcţia în care să ne îndreptăm. În Sus, spre Dumnezeu, sau în jos, spre pământ. Spre înălţimea gândurilor sfinte, a simţămintelor curate, a faptelor vrednice sau spre josnicia pământului, a patimilor, a umblărilor nelegiuite şi nevrednice. În voinţa ta, suflet drag, care citeşti aceste rânduri sau asculţi aceste cuvinte, stă şi alegerea ta, soarta pe care ţi-o croieşti, locul şi starea pe care ţi le vrei. Dar nu uita că această alegere nu este pe o zi sau două, nici pe un an sau doi, ci este pe veşnicie. Chipul pe care ţi-l faci tu singur prin faptele pe care le săvârşeşti, prin caracterul pe care ţi-l formezi, prin modelul după care te transformi este ori al lui Dumnezeu, ori al lumii. Şi veşnicia ta ţi-o vei petrece ori în Lumina Feţei Celui de Sus, ori în întunericul celui de jos. Alege, dragă suflet, alege chipul lui Dumnezeu şi schimbă-te mereu prin harul lui Hristos aşa ca El. Ca să fii cu El în înălţimile Lui strălucite şi veşnice…

O, Dumnezeule al Frumuseţii Veşnice, Te rog, ajută-mi să mă predau Ţie şi să mă transform după chipul Tău curat şi sfânt, pentru ca să pot avea veşnic parte să fiu cu Tine şi cu ai Tăi, împreună cu toţi cei dragi ai mei. Slavă veşnică Ţie, Înfricoşat, Sfânt, Puternic şi Iubitor Dumnezeul şi Făcătorul nostru! Pentru Cuvântul Tău plin de lumină, slavă Ţie! Pentru aşteptarea Ta îndelungată, slavă Ţie! Pentru Jertfa răscumpărătoare dată pe Cruce pentru noi, slavă Ţie! Pentru dragostea cu care ne îmbii mântuirea, slavă Ţie! Te rugăm, mişcă inima fiecăruia dintre noi, ca să ne înţelegem fiecare vremea noastră, spre mântuire. Te rog să ai milă de mine şi să mă primeşti, căci mă predau Ţie şi eu din nou şi din nou, pentru că acum este vremea mea. Fă, Doamne, ca nimeni să nu piardă vremea lui, ca să nu-şi piardă sufletul. Iisuse Doamne, pecetluieşte cu Sângele Tău hotărârea mea, hotărârile noastre. Şi ajută-ne, Duhule Sfinte, să le ţinem cu toţii până la sfârşit. Tu, Doamne şi Dumnezeul nostru, vei aduce orice faptă la judecata Ta şi judecata aceasta se va face cu privire la tot ce este ascuns, fie bine, fie rău. De aceea, Te rog din tot sufletul meu, ajută-mi să vin cu toate faptele mele ascunse la picioarele Crucii Domnului meu Iisus Hristos, ca Sângele Lui cel sfânt să curgă peste ele şi să-mi spele tot ceea ce este rău, pentru ca în Ziua Judecăţii ele să nu mai fie văzute, ci să fie spălate şi iertate pentru totdeauna. Fă-mă, Doamne, totdeauna să fiu plin de râvnă pentru orice faptă bună şi toate binefacerile vieţii mele, făcute în ascuns, în Ziua Judecăţii Tale să iasă la lumină, spre slava Ta şi spre mântuirea mea veşnică. Amin. – Traian Dorz – Hristos Pâinea noastră zilnică – http://www.oasteadomnului.ro/

„Cu Dumnezeu greutatea unui munte nu inseamna nimic, iar fara EL chiar si un fulg ne zdrobeste!” – Psalmul 23
N-am mai crezut in Dumnezeu. / Si-atunci iubire n-a mai fost. […]
Pamantul a devenit desert / Si drumurile s-au pierdut..

anea

 

Nicu Pavil   UMANITAR – Nicu Pavil are nevoie de noi – detalii pe blogul sau AICI : http://nicupavil.blogspot.ro/p/povestea-mea.html

Acest articol a fost publicat în Trezire divina. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Să ne înţelegem fiecare vremea noastră

  1. Pingback: Iza – poveste fantastica (1) – “Povesti pentru Antoine (Oamenilor mari ….care nu imbatranesc niciodata)” | albastru de ...

  2. anea zice:

    Mi-am permis sa adaug aceste versuri:
    N-am mai crezut in Dumnezeu. / Si-atunci iubire n-a mai fost. […]
    Pamantul a devenit desert / Si drumurile s-au pierdut.. O zi plina de iubire, iti doresc.

Enter your email address:Delivered by FeedBurner

