O modalitate de a face un bine unor oameni necăjiți

Am intrat într-o cafenea mică impreună cu un prieten de-al meu și am așteptat să dăm comanda. În timp ce ne apropiam de masa noastră, doi oameni vin și se duc la tejghea:
-Cinci cafele, te rog. Două pentru noi și trei „în așteptare”.
Ei și-au plătit comanda, și-au luat cele două cafele și au ieșit. Eu îl întreb pe prietenul meu:
-Ce sunt alea cafele „în așteptare” ?
Așteaptă și vei vedea, mi-a răspuns.
Au intrat mai multe persoane ulterior. Două fete au cerut câte o cafea, au plătit și au plecat. Următoarea comandă a fost de șapte cafele și a fost făcută de trei avocați – trei pentru ei și patru „în așteptare”. Eu încă mai întreb care e treaba cu aceste cafele „în așteptare”. Dintr-o dată un om îmbrăcat în haine ponosite care arăta ca un cerșetor intră pe ușă și întreabă :
-Aveți o cafea „în așteptare” ?

Atunci am înțeles. Oamenii plătesc în avans pentru o cafea pentru cineva care nu își poate permite o băutură caldă.

Tradiția cu cafelele „în așteptare” a început în Napoli, dar s-a răspândit peste tot în lume și, în unele locuri poți comanda nu doar o cafea „în așteptare”, ci, de asemenea, un sandwich sau o masă întreagă.

Este un mod interesant de a face un bine unor oameni necăjiți, fără să încurajezi un comportament antisocial.
Photo: Această poveste te va încălzi mai mult decât o cafea într-o zi rece de iarnă!

Am intrat într-o cafenea mică impreună cu un prieten de-al meu și am așteptat să dăm comanda. În timp ce ne apropiam de masa noastră, doi oameni vin și se duc la tejghea:
Cinci cafele, te rog. Două pentru noi și trei „în așteptare”.
Ei și-au plătit comanda, și-au luat cele două cafele și au ieșit. Eu îl întreb pe prietenul meu:
Ce sunt alea cafele „în așteptare” ?
Așteaptă și vei vedea, mi-a răspuns.
Au intrat mai multe persoane ulterior. Două fete au cerut câte o cafea, au plătit și au plecat. Următoarea comandă a fost de șapte cafele și a fost făcută de trei avocați – trei pentru ei și patru „în așteptare”. Eu încă mai întreb care e treaba cu aceste cafele „în așteptare”. Dintr-o dată un om îmbrăcat în haine ponosite care arăta ca un cerșetor intră pe ușă și întreabă :
Aveți o cafea „în așteptare” ?

Atunci am înțeles. Oamenii plătesc în avans pentru o cafea pentru cineva care nu își poate permite o băutură caldă. Tradiția cu cafelele „în așteptare” a început în Napoli, dar s-a răspândit peste tot în lume și, în unele locuri poți comanda nu doar o cafea „în așteptare”, ci, de asemenea, un sandwich sau o masă întreagă.

Este un mod interesant de a face un bine unor oameni necăjiți, fără să încurajezi un comportament antisocial.

Apreciază și distribuie dacă îți place.
SĂ AJUTĂM CÂT NE LASĂ INIMA…. CÂT DE PUTIN, DAR SĂ AJUTĂM, SĂ NU FIM INDIFERENTI FAŢĂ DE CEILALTI… SI SĂ NE RUGĂM MULT , CU LACRIMI, PENTRU TOATĂ LUMEA…

SĂ FIM O BUCURIE, O LUMINĂ ŞI O MÂNGÂIERE PENTRU CEILALŢI…

DUMNEZEU SĂ NE AJUTE PE TOŢI !!!!!

sursa: mail

Acest articol a fost publicat în Trezire divina. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la O modalitate de a face un bine unor oameni necăjiți

  1. ane zice:

    Ideea e, cat de corecti sunt cei care distribuie cafele sau ce o fi „in asteptare” , eu justitiara 🙂

  2. childagain zice:

    Și mie mi-a plăcut tare mult ideea aceasta, când am primit-o prin mail. Dar nu m-am gândit să o postez… Mă bucur că tu ai făcut-o, poate că se va ”molipsi” mai multă lume de aici ! 🙂

    Te îmbrățișez !

  3. Da Florina, eu inca sper ca omul se va trezi de la mic la mare si cu totii vom fi unul . Pupici si tie

  4. Florina , scuze am uitat sa-ti multumesc . MULTUMESC

    • childagain zice:

      Draga mea, chiar nu ai de ce să îmi mulțumești, dimpotrivă, eu trebuie să îți mulțumesc pentru că ai făcut ceva bun cu acest articol, și nu l-ai lăsat să se piardă.
      Pup !

  5. Adriana zice:

    În Braşov e Bistro de’l Arte. Un loc minunat…cu ingrediente perfecte şi mâncare simplă şi rafinată. Conceptul se aplică perfect…datorită Oanei, fata care detine afacerea.

  6. gouttedereve zice:

    Interesant. Dar se practică? Parcă văd privirea uimită a celui/celei care-mi ia comanda… Şi un „ce-i aia?”

    • Orice poveste are un inceput . De ce sa nu fim noi cei care vom incepe aceasta campanie ? Poti fi tu primul . Te duci la centrul de paine si ii spui vanzatorului ca lasi cateva paini platite pentru cativa batrani , sau la o patiserie cateva strudele etc . Singura problema ar fi cu seriozitatea vanzatorului. Cred ca bine ar fi sa se vorbeasca cu seful lor . Eu iarna las cate o punga cu alimente la vedere pe o banca in parc .Orice initiativa in folosul celor nevoiasi este un ajutor oferit omului de catre om . Va imbratisez .

      • gouttedereve zice:

        Îmi repugnă ideea de a fi sceptică, dar acea pungă, o poate lua oricine, chiar unul cu bani, care să gândească: „Tare, uite o masă gratis!” Oricum, ideea e încântătoare. Nu am cine ştie ce, dar o pâine sau o cafea, nu e prea mult ca efort financiar. O prăjiturică pentru un pui de om, merge şi asta. E o provocare, mai ales pentru a vedea reacţia celor implicaţi. Sunt, cu siguranţă, şi unii care ar fi încântaţi. Voi încerca. Iar dac[ ]mi iese, voi spune mai departe – sunt obişnuită să mă amuz pe seama figurii stupefiate a unora… 🙂

  7. Dan zice:

    Dincolo de mesajul ideii (generos, uman şi cald- atât la propriu cât şi la figurat) nu mă pot opri să constat că preţul simbolic al unui astfel de gest face, a câta oară ?, dovada faptului că tot cei cu venituri modeste sunt cei care se gândesc la „cei mai trişti ca noi”. Că mă-ndoiesc că vei găsi prea curând vreo porţie de caviar sau homar în aşteptare …

    • Da, si eu ma indoiesc ca in restaurantle cu fite vei vedea intrand un biet om nevoias …
      Si totusi un tanar amarat imi povestea candva : „Doamna sefa ,stiti ca ieri am mancat la restaurantul Doi Cocosi [nu fac reclama ]? Patronul de acolo imi da o masa calda mereu . Chiar el ma serveste . Ma aseaza la cea mai curata masa imi aduce meniul si eu comand tot ceea ce-mi doresc . Ma duc in fiecare zi ” Hai ca se mai poate , pe ici pe colo .

      • Dan zice:

        Cum adică nu faci reclamă ??? În Constanţa chiar există un restaurant numit „Doi cocoşi”, la ieşirea spre Valu lui Traian. Ce-i drept, e-o bombă … 😆

  8. Mai draga te rog IARTA-MA , iarta-ma , iarta-ma …eu nu am nimc de-a face cu cocosii astia [asa multi sunt ? Parca spuneau ca sunt doi , un el si o ea .I-am gasit si prin Balcic . ] Fiecare cocos cu cucurigul lui .Eu vorbesc despre cocosii din Bucuresti .

Enter your email address:Delivered by FeedBurner

