Viata mea o las in palma Ta

„Postul este vremea vorbirii noastre mai dese si mai apropiate cu Dumnezeu”.Teodor M. Popescu

De multe ori vrem ca Dumnezeu sa ne indeplineasca dorintele. Suntem capabili de amenintari impotriva Sa, daca nu ne rezolva doleantele. Frecvent insa Dumnezeu nu are de unde sa stie ce dorim, atata timp cat nu avem un dialog cu El. Il cautam si vorbim cu El, doar atunci cand avem nevoie, vrem sa ne rezolve o problema anume. Pana atunci nici nu Il cunosteam ! Era un Strain pentru noi, dar speram ca acest Strain, despre care de multe ori nu stim mai nimic, sa ne asculte, sa ne iubeasca, sa ne daruiasca ce ne dorim. Este oare posibil, ca neavand un contact permanent cu cineva sa ii putem cere favoruri? Cand bate cineva la usa noastra, ne uitam, iar daca nu il cunoastem nu ii deschidem. Trebuie sa avem un dialog cu Dumnezeu. Un dialog deschis, avand la baza sinceritatea si iubirea. Dumnezeu ne asculta in orice problema am avea. Este chiar langa noi. Nu trebuie sa treaca o zi fara sa ii vorbim. Avem cu siguranta ce sa ii spunem, Il putem consulta ca pe cel mai bun prieten. Este cu siguranta cel mai sincer, care ne doreste doar binele si care ne da cele mai bune sfaturi. Uneori nu intelegem sfaturile Sale, sau poate nu le acceptam pentru ca nu sunt pe placul nostru pamantean.

Dumnezeu nu ne forteaza sa vorbim cu El, nu tipa la noi si nu bate cu pumnul in masa, pentru a ne face atenti. Se uita spre noi si nu intelege de ce nu ii cerem ajutorul cand suntem atat de apasati de probleme. Alergam si ne povestim necazurile altor oameni ca si noi, dar nu Ii cerem sfatul Dumnezeului nostru. Celui care ne-a creat si care ne cunoaste cel mai bine. Unele lucruri nu vrem sa le spunem Lui pentru ca ne este rusine, fara sa ne gandim la El ca la un Tata ceresc. Nu putem pastra o relatie deschisa cu Dumnezeu decat daca avem un dialog cu El.

Cum trebuie sa Ii vorbim ?

« Cu glasul meu catre Domnul am strigat, si m-a auzit din muntele cel sfant al Sau ».

Chiar daca Domnul este intr-un loc atat de sfant, El ne aude, doar daca Ii vorbim. Niciodata nu ne lasa sa vorbim in gol. Primim un raspuns, pe placul nostru sau nu, la toate cererile noastre.

« Cand te-am chemat, m-ai auzit….. ».

Sunt foarte multe locurile din psalmi unde gasim aceste exemple simple despre modul cum putem vorbi cu Dumnezeu. Sunt pentru noi un fel de ghid de conversatie. Deci, am inteles pana acum ca Domnul ne aude rugamintile. Este suficient sa Ii spunem ce vrem si atat ? Categoric nu ! Din start ar trebui sa ne intrebam daca suntem vrednici sa cerem ceva. Trebuie sa ne gandim la ce facem noi pentru El ! Nici nu este pretentios. Cu usurinta putem sa Il multumim. Este un Dumnezeu bun si iubitor, nu este tiranic si dictator. Suntem infantili daca credem ca prin nemarturisirea faptelor noastre, Dumnezeu nu le cunoaste. El stie tot despre noi. Sa ne pastram permanent dialogul cu Dumnezeul nostru, sa ne marturisim in fata Lui ca unui parinte intelegator, care ne poate ajuta. Dupa ce Domnul ne asculta cererea, noi ii ramanem datori. Este normal sa Il suparam atunci cand, dupa ce El ne ajuta neconditionat, noi Ii intoarcem spatele si plecam fara sa mai privim in urma. Ramane si ne priveste ca un parinte dazamagit care isi vede fiul nerecunoscator. Il putem multumi cu foarte putin. In lumea asta, cate eforturi nu facem sa ne multumim prietenii, sefii sau alti oameni pe care ii intalnim, dar nu miscam un deget pentru sufletul nostru. Sa pastram cateva momente din zi, pentru o discutie cu Tatal nostru ceresc, sa asteptam cu bucurie aceasta clipa. Daca vrem ca Dumnezeu sa ne auda, trebuie sa ii vorbim ! – dr. Radu Tincu

Daca cerul pare ca s-a intunecat deasupra ta, daca drumul pe care mergi ti se pare ca nu duce nicaieri, daca in fiecare dimineata te trezesti si esti singur, daca problemele te apasa din greu, daca speranta nu mai ai si credinta ta a slabit, exista Cineva care priveste spre tine de sus. Chiar daca tu nu Il vezi, El te vede pe tine. Iisus vede problema ta cunoaste starea ta si El iti vine in ajutor.
Cauta-l, striga-l, iar El iti va raspunde !
Nu cauta ajutor la oameni…..ca nu vei gasi,nu astepta ca altul sa se implice in rezolvarea problemei tale…ca nu o va face nimeni, nu astepta…ca astepti in zadar.Singurul care poate si vrea sa te ajute este Iisus, pune-l la incercare.Nu stiu care este problema din viata ta, dar stiu ca Dumnezeu a vrut ca tu sa auzi acest mesaj.
Un om s-a rugat, „DOAMNE VORBESTE-MI”. O ciocarlie a inceput sa cante, dar omul nu a auzit. Asa ca omul a strigat din nou: „DOAMNE, VORBESTE-MI”, si bubuitul tunetului a rasunat de la o margine a cerului pana la cealalta, dar omul nu a acultat. Omul a privit in jurul sau si a spus: „DUMNEZEULE, DA-MI VOIE SA TE VAD”, si o stea a stralucit scanteietoare, dar omul nu a observat-o.
Atunci omul a strigat din nou: ” DOAMNE ARAT-MI O MINUNE”, si o viata s-a nascut, dar omul nu a stiut. Asa ca omul a strigat cu disperare:”DOAMNE, ATINGE-MA CA SA STIU CA ESTI AICI”. Atunci Dumnezeu s-a aplecat si l-a atins pe om, insa omul a dat cu mana alungand fluturele si si-a vazut mai departe de drum.

De cate ori am lasat sa treaca pe langa noi atatea lucruri frumoase, fara ca macar sa stim caci prin toate acestea Dumnezeu a vrut sa ne arate maretia Sa? De cate ori nu am trecut nepasatori pe langa persoane pe care Dumnezeu le-a asezat in drumul nostru, doar pentru a-i auzi glasul Lui? De cate ori nu am refuzat atingerea unui copil murdar, fara sa stim ca era atingerea lui Dumnezeu? De cate ori nu am refuzat atatea lucruri, atatea momente, fara sa stim ca prin toate acestea Dumnezeu nu a vrut decat sa ne binecuvinteze? De cate ori…….!

E momentul sa stim sa apreciem fiecare clipa, si sa ne bucuram de fiecare moment, pentru a nu lasa SA PIERDEM NICI O BINECUVANTARE !- http://maiexistaosansa.blogspot.ro
„Tacerea va fi vorbirea veacului ce va sa vina”.- Sfantul Isaac Sirul

L-am rugat pe Dumnezeu
Să-mi dea putere,
Dar El m-a făcut slab
Ca eu să învăţ simplitatea şi smerenia.
L-am rugat să mă ajute
Să fac fapte mari.
Dar El m-a micşorat
Ca eu să fac fapte bune.
L-am rugat să-mi dea bogăţia
Ca eu să fiu fericit,
Dar El m-a făcut sărac
Ca să devin înţelept.
L-am rugat toate lucrurile
Ca să pot gusta viaţa.
Dar El mi-a dat viaţa
Ca să pot gusta toate lucrurile.
Nu am primit nimic
Din tot ce-am cerut,
Dar am primit tot
Ce-a fost bun pentru mine.
Împotriva voinţei mele
Au fost ascultate rugăminţile mele.
Sunt printre oameni
Un om binecuvântat.
Rumi

Acest articol a fost publicat în Trezire divina. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Enter your email address:Delivered by FeedBurner

