Disperarea

O pajiste intinsa ne este viata . Flori ,iarba , buruieni …pamint . Alergam despletiti prin vintul  duios . Picioarele ating pamintul ,ochii mingiie zarea ,urechile se imbata cu cintec de dor . In toata aceasta desfatare, in departare, se aude uraganul din noi . Tipa , zbiara , priveste sasiu . Iata disperarea cum isi face loc pe tarimul frumusetii . In putin timp nu mai ramine nimic din pajistea florilor ,a cintecului si a parfumului . Totul a fost cotropit ,intors pe dos si transformat in desert . Un copil bate mingea si praful se ridica tot mai sus . Uraganul se napusteste peste el dezlantuit: -„Du-te in …ca te calc in picioare” !  Iata „specia” pe scara evolutiei  . Lumea se imparte in perioade .Perioada de dinainte, cea de acum si… va urma ceva ,depinde ce . Disperarea ataca si ziua si noaptea , nu ne ramine decit sa ne ferim sau sa o invitam la masa noastra .

„Privindu-mi viaţa, examinând-o din punctul de vedere al binelui şi al răului pe care l-am făcut, îmi dau seama că toată lunga mea existenţă se poate împărţi în patru perioade: prima, cea poetică, minunată, inocentă, radioasă a copilăriei, până la paisprezece ani. Apoi cei douăzeci de ani oribili, de grosolană depravare în slujba orgoliului, a vanităţii şi mai ales a viciului. A treia perioadă, de optsprezece ani, a durat de la căsătorie până la renaşterea mea spirituală: lumea ar putea-o califica morală, pentru că în cei optsprezece ani am dus o viaţă familială cinstită şi regulată, fără a ceda nici unuia din viciile pe care opinia publică le condamnă. Dar toate interesele mele erau limitate la preocupări egoiste, pentru familia mea, pentru bunăstare, pentru succesul literar şi toate satisfacţiile personale. În sfârşit, a patra perioadă este cea pe care o trăiesc acum, după regenerarea mea morală; din aceasta n-aş vrea să schimb nimic, în afară de relele obiceiuri pe care le-am deprins în perioadele precedente.”  L. N. Tolstoi

Acest articol a fost publicat în Alte subiecte. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Enter your email address:Delivered by FeedBurner

