Smerenia

„Smerenia -zice Fericitul Augustin – este scara ce ne înalţă la cele cereşti.”
„Smerenia – zice Sf. Ioan Gură de Aur – este căruţa ce ne ridică la cer”. Celor smeriţi, Dumnezeu le dă har (Pilde 3, 34).

Odată, Fericitul Augustin a fost întrebat:
-Care este virtutea cea dintâi şi cea mai mare?
-Smerenia! a răspuns Fericitul Augustin.
-Iar după smerenie, care vine în rândul al doilea?
-Smerenia! a răspuns iarăşi Fericitul Augustin.
-Iar în rândul al treilea? întrebă omul mirat.
– Smerenia! răspunse şi a treia oară Fericitul Augustin

Sf. Macarie se întorcea odată obosit de la privegherea şi rugăciunile lui. Deodată, îi apăru diavolul şi îi zise:
-Tot ce faci tu, Sfinte Macarie, fac şi eu. Tu posteşti, eu nu mănânc nimic. Tu veghezi, eu nu dorm deloc. Tu alergi după suflete, şi eu, tot aşa.
Numai ceva ai tu ceea ce nu pot avea eu.
-Ce anume? întrebă Sfântul Macarie.
-Smerenia! strigă diavolul şi, ruşinat, dispăru.

Pustnicul şi ispita trufiei

Unui pustnic i s-a arătat diavolul într-o noapte în chip de înger luminat şi i-a zis:
-Eu sunt Arhanghelul Gavriil şi sunt trimis la tine să-ţi aduc cuvânt de laudă pentru râvna şi privegherile tale.
Dar pustnicul, simţind ispita, răspunse:
-„Sfinte Arhanghele”, ia seama că ai greşit adresa!
Vei fi trimis, poate, la un altul, căci eu sunt un biet păcătos; eu sunt cel mai păcătos şi ticălos om din lume.
Diavolul scrâşni din dinţi şi o rupse la fugă

Nimic nu-l poate smeri pe om ca pacatul si cunoasterea lui .    [Sf Ioan Gura de Aur

Tot cel ce se smereste inalta-se-va ..si tot cela ce se inalta , smeri-se-va .

Înaintea Ta stau toate păcatele şi răutăţile mele. A răspunde pentru ele nu pot, şi a fugi n-am unde. Ca vameşul mă aplec şi eu în faţa Ta, Doamne, şi cu lacrimi mă rog Ţie: „Dumnezeule, milostiv fii şi mie, păcătosului, şi mă iartă! Multe sunt păcatele mele, dar mila Ta, Doamne, mai mare este. Deci nu mă lăsa pe mine în deşert. Vezi smerenia mea, Doamne, şi mă scoate din adâncul pierzării!” (Ps 118, 153).

Iarta-ma Doamne de toate greselile mele cele multe .   Amin

Acest articol a fost publicat în Trezire divina. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Smerenia

Enter your email address:Delivered by FeedBurner

