Nu este criticul cel care contează

Fiecare are o parere
Mama are o parere
Tata are o parere
Profesoara are o alta parere
Televizorul alta
Tovarasul de viata, alta.
Autorul ala dintr-o carte, alta
Biblia, alta
Google, alta parere
Pe care sa o asculti? Pe ce drum sa o iei?

>>> Eu zic sa ma asculti pe mine! <<< daca nu vrei sa o patesti
“Majoritatea oamenilor nu sunt altceva decat…alti oameni. Gandurile lor sunt parerile altora, vietile lor imita alte vieti, pasiunile lor, niste citate”– Oscar Wilde

Mi-a scris o doamna acum doua zile.

A spus ca a iesit la alergat si i-a fost rusine de babele din fata blocului care se uitau ca la urs si barfeau. Cum de o doamna iese sa alerge?

Rezultatul acestei iesiri?

S-a intors in casa si a plans.

Iar asta m-a revoltat pentru ca mi-a adus aminte de toti ucigasii de visuri, tradatorii de idealuri pe care i-am intalnit de-a lungul vietii mele.

Oameni care din diverse motive au sarit cu gura, cu barfa, cu descurajarea, cu atacul si jignirea ca sa loveasca in cel care incearc sa faca ceva diferit.

Cand singura cale de a progresa este de a incerca ceva diferit.

Imi aduc aminte de cum trateaza masa de prostime un om cu idei inovative.

Cum l-au ars pe rug pe Giordano Bruno care sustinea ideea lui Copernic ca pamantul e rotund

Cum inchizitia spaniola tortura oamenii cu cele mai crude metode inventate vreodata de om pentru ca nu ar fi crezut in acelasi Dumnezeu cu ei

Cum azi, in 2013, exista turme de oameni de o subcultura oribila ce inca judeca oamenii pentru orientarea sexuala.

Toatea astea m-au dus cu gandul la influenta pe care cei din jur o au asupra noastra.

Acum 5 ani, eram mult mai impulsiv.

Recomandarea mea ar fi fost sa iti cumperi 2 caini ciobanesti, sa ii dresezi si cand cineva te mai judeca sau incearca sa iti batjocoreasca dorintele sau visurile, cand incearca sa te descurajeze, sa pui cainii pe el.

Acum insa, vreau sa cred ca m-am maturizat macar un pic.

Si vreau sa iti spun ca sunt cateva situatii in care parerea turmei te poate ajuta si nu ar trebui sa pui cainii pe ei.

Cand e potrivit si intelept sa ii ascultam pe altii

1. Cand vrem sa cumparam un produs si vrem sa stim cum i-a ajutat pe altii .

Se spune ca prostul invata doar pe pielea lui, desteptul si pe pielea altora.

Este adevarat. Nu avem timp sa facem toate greselile noi insine, asa ca e bine sa mai tragem cu ochiul.

Vrei o carte si nu stii daca merita banii? Pe http://www.amazon.co.uk la fiecare titlu au un sistem foarte fain de reviews, unde clientii pot sa dea stele si sa scrie feedback. Daca sunt multi oameni care au cumparat o carte si sunt si multe stele, inseamna ca acea carte e buna.

La fel, daca vrei sa te uiti la un film bun. http://www.imdb.com . Daca un film are nota mare si sunt multi oameni ce au votat, inseamna ca acel film a atins coarda sensibila majoritatii si e ceva bun in el pentru fiecare.

La fel e cu orice produs sau serviciu. E bine sa vezi ce spun altii care deja au trait experienta. Te poate ajuta sa iei o decizie mai informata si mai buna. Dar nu uita ca verdictul final tot tu trebuie sa il dai.

2. Cand vrem sa atingem un rezultat sau obiectiv si avem acces la un mentor sau om care deja a atins acel rezultat.

Daca un om a atins un obiectiv sau are un rezultat, el nu mai are cum sa te descurajeze si sa iti spuna ca tu nu poti, pentru ca el e dovada vie ca se poate.

Niciodata in istorie nu s-a crezut ca un om poate sa alerge 1 mila sub 4 minute. Dupa ce s-a inregistrat primul rezultat de acest gen, in 1954 de catre Roger Bannister cu timpul de 3:59.4 , aceasta bariera a fost imediat depasita de alti atleti.

Este bine sa ascultam sfaturile si lectiile oamenilor care DEJA au rezultele pe care si noi le dorim. Ei au gasit o cale dar tine minte ca exista foarte multe cai pentru a atinge un rezultat. Nu iti lasa mintea sa se limiteze doar la ceea ce s-a realizat deja. Da-i voie imaginatiei tale sa caute solutii creative.

Cam astea sunt cele doua situatii cand eu cred ca e bine sa ii ascultam pe cei din jurul nostru.

Acum sa vedem lista cu momentele cand eu cred ca NU ar trebui sa ii ascultam pe cei din jur.

1. Cand cineva proiecteaza

Cand o persoana din jurul tau are o reactie emotionala la adresa ta, cand se enerveaza sau se supara pe tine si iti face reprosuri, poti sa o ignori fara grija.

Fie ca sunt parinti, profesori, prieteni sau parteneri de cuplu, cand un comportament de-al tau le declanseaza o reactie emotionala inseamna ca au vazut o latura din ei in comportamentul tau si defapt ei se cearta cu ei insisi. Orice iti spun sa faci sau sa nu faci, ignora si fac cum crezi tu de cuviinta.

2. Cand cineva barfeste

Suntem extrem de sensibili la felul cum vorbesc oamenii despre noi. Suntem atat de sensibili incat ne fabricam o viata intreaga doar pentru relatiile cu publicul, ca sa parem staruri de la Hollywood daca se poate in ochii celorlalti.

Afara vopsit gardul inauntrul leopardul. Cate cupluri nu pozeaza in cele mai fericite ipostaze doar ca sa se ia de par in casa. Cati nu stau in garsoniere dar au masini de 50.000 de euro. Cati nu isi cumpara Smartphone de ultima generatie cu bani luati din pensia mica si putina a bunicii sau a altui suflet chinuit.

Daca as avea 5 lei pentru fiecare caz pe care il stiu de persoane care se dau peste cap sa para cumva in ochii celorlalti iar viata lor in realitate e trista si cu miros de mucegai.

Nu da putere celor din jur. Indiferent de care sunt valorile tale, credintele tale, comportamentele tale, traieste-ti viata dupa principiile dorite de tine, nu pentru aprobarea celor din jur.

La sfarsitul zilei, fiecare individ se intoarce la propria viata mizerabila si chinuita iar tu , dupa toate eforturile tale esti oricum dat uitarii.

Fiecare crede ca problemele lui sunt cele mai mari asa ca nu te mai chinui sa fii cumva pentru altii. Fii tu, castigi mai mult timp si energie pentru tine.

3. Oamenii invidiosi si cei care te descurajeaza.

Cei care descurajeaza o fac ori ca sa nu se faca de ras pentru ca tu ai reusit ceva ce ei nici nu au incercat, ori pentru ca pur si simplu te invidiaza.

Voltaire spunea: ”Daca ar fi sa am pentru Dumnezeu o singura dorinta, aceasta ar fi sa ii faca pe toti dusmanii mei sa para ridicoli”

Asta iti doresc si eu tie.

Realizarile tale, faptele tale sa fie atat de marete incat daca cineva ar indrazni sa spuna o vorba rea despre tine sa se faca de ras prin insasi acest gest al lui. Iti doresc sa ai realizari si fapte minunate care sa umileasca orice contestatar ai putea avea.

Ceea ce ne duce la punctul patru.

4. Oamenii fara rezultate

Daca nu ai rezultate intr-un domeniu, nu ai dreptul sa iti dai cu parerea. Asta e valabil pentru noi toti. Doar cei cu rezultate au dreptul de a vorbi. Pana cand nu ai rezultate taci, privesti, inveti si aplici ceea ce ai invatat ca sa ai rezultate.

De papagali e plina lumea, nu avem nevoie de mai multi.

Daca cineva vrea sa te invete sa ai o viata mai buna, priveste-i propria viata. Este in masura sa dea sfaturi? Le-a aplicat cu succes in propria viata?

Daca cineva vrea sa te ajute sa slabesti, ma rog la divinitate sa nu fie o persoana ce nu se poate abtine de la dulciuri iar daca cineva vrea sa te invete cum sa ai o relatie de cuplu implinita, sper ca o traieste pe a lui dupa propriile metode.

„Nu este criticul cel care contează, nu cel care stă pe margine şi care arată cu degetul la cum s-a împiedicat omul puternic, ori cum ar putea cel care face un lucru să-l facă mai bine.Meritul este al celui care se află în arenă; al celui care are fața murdară de praf, sudoare și sânge; al celui care se străduiește neobosit; al celui care greșește și ratează în mod repetat; al celui care cunoaște entuziasmul și devoțiunea și care se dăruiește unei cauze care merită efortul; al celui care, în cel mai bun caz, cunoaște triumful unei mari realizări, iar în cel mai rău caz, eșuează dupa ce a îndrăznit ceva extraordinar; al omului care știe că locul sau nu este alături de acele suflete slabe și reci care nu vor cunoaște niciodată nici victoria și nici înfrângere.” Theodore Roosevelt- Pera Novacovici – http://www.personalitatealfa.com

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am înţeles că în toate împrejurările, mă aflam la locul potrivit, în momentul potrivit. Şi atunci, am putut să mă liniştesc. Astăzi, ştiu că aceasta se numeşte … Stimă de sine.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am realizat că neliniştea şi suferinţa mea emoţională, nu erau nimic altceva decât semnalul că merg împotriva convingerilor mele. Astăzi, ştiu că aceasta se numeşte … Autenticitate.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am încetat să doresc o viaţă diferită şi am început să înţeleg că tot ceea ce mi se întâmplă, contribuie la dezvoltarea mea personală. Astăzi, ştiu că aceasta se numeste … Maturitate.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am început să realizez că este o greşeală să forţez o situaţie sau o persoană, cu singurul scop de a obţine ceea ce doresc, ştiind foarte bine că nici acea persoană, nici eu însumi nu suntem pregătiţi şi că nu este momentul …Astăzi, ştiu că aceasta se numeşte … Respect.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am început să mă eliberez de tot ceea ce nu era benefic … Persoane, situaţii, tot ceea ce îmi consumă energia. La început, raţiunea mea numea asta egoism. Astăzi, ştiu că aceasta se numeşte … Amor propriu.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am încetat să-mi mai fie teamă de timpul liber şi am renunţat să mai fac planuri mari, am abandonat Mega-proiectele de viitor. Astăzi fac ceea ce este corect, ceea ce îmi place, când îmi place şi în ritmul meu. Astăzi, ştiu că aceasta se numeşte … Simplitate.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am încetat să mai caut să am întotdeauna dreptate şi mi-am dat seama de cât de multe ori m-am înşelat. Astăzi, am descoperit … Modestia.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am încetat să retrăiesc trecutul şi să mă preocup de viitor. Astăzi, trăiesc prezentul, acolo unde se petrece întreaga viaţă. Astăzi trăiesc clipa fiecărei zile. Şi aceasta se numeste … Plenitudine.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am înteles că raţiunea mă poate înşela şi dezamăgi. Dar dacă o pun în slujba inimii mele, ea devine un aliat foarte preţios. şi toate acestea înseamnă … Să ştii să trăieşti cu adevărat.- Charlie Chaplin

Acest articol a fost publicat în Trezire divina. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Nu este criticul cel care contează

  1. juhasz florentina zice:

    Foarte frumos scris si adevarat.Multumum.

  2. corina zice:

    imi pare rau ca citesc acelasi articol pe doua site-uri.

  3. corina zice:

    Da, am vazut si te rog sa ma scuzi dar nu a fost cu rea intentie. Eu urmaresc majoritatea blogurilor de dezv. personala si ”m-a luat gura pe dinainte”. Imi plac articolele de pe acest site si le citesc cu placere. Te rog sa ma scuzi inca o data.

Enter your email address:Delivered by FeedBurner

