Te iubesc cu o iubire veşnică

„Numai când ai ajuns să cunoşti cele bune cunoşti cu adevărat cele rele, opuse lor, în care te-ai complăcut. Căci, până n-ai ajuns să recunoşti cele bune prin osteneala pentru ele, nu cunoşti urâţenia celor rele în care ai trăit. Ai crezut că ele sunt bune. În zadar îţi spuneau alţii că sunt rele. Nu-i credeai. Despre ele tu aveai părerea ta. Şi nu erau mulţi care îndrăzneau să-ţi spună că sunt rele. Trăiai deci în întuneric. Deşi vedeai răul pe care-l făceai atunci altora prin faptele tale, nu-ţi păsa. Căci îi dispreţuiai pe aceia. Socoteai că numai tu ai importanţă. Privirea ţi se lărgeşte şi vezi şi valoarea altora când ai părăsit faptele egoiste. Numai când ai ajuns să guşti dulceaţa şi lărgimea celor bune ţi se descoperă urâţenia şi îngustimea celor rele în care trăiai. O comparaţie reală între cele două moduri de viaţă nu poate face decât cel ridicat la modul de viaţă cel bun. De aceea, cel ce s-a ridicat la cele bune luptă în mod hotărât să nu recadă în cele rele.”-Părintele Dumitru Stăniloae

Un tânăr hotărî să se căsătoarească. El promise viitoarei sale soții, după dorința ei, să alunge din casă pe bătrânul lor tată. Într-o zi conduse deci pe bătrân afară din sat, spunându-i să se ducă unde va voi, că la el nu mai are ce căuta. Ochii bătrânului se umplură de lacrimi și izbucnind în plâns, îi zise fiului său: „Vezi acolo pe deal piatra aceea mare? Până acolo am condus și eu pe tatăl meu, lăsându-l apoi în voia sorții. Condu-mă deci și tu până acolo!”

„Dumnezeule! – strigă fiul – Ce aud? Tu, tată, ai făcut părinților tăi această nedreptate pe care voiam să ți-o fac eu ție acum? Oare și copiii mei vor face cu mine astfel? Vino înapoi. Și de acum înainte, cea mai bună cameră din casa mea va fi a ta și te voi îngriji cu bună-credință până la moarte.”

***

Un biet tată bătrân, devenind stânjenitor pentru fiul și nora sa, a fost dat deoparte cu masa. Acolo pe vatră îi dădeau mâncare într-un vas scobit în lemn. Bătrânul mâhnit, mânca lăcrimând, gândindu-se ce era odată și ce-a ajuns. Într-o zi, fiul său umblând prin curte după treburile gospodăriei, vede pe copilul lui mai mărișor scobind cu cuțitul într-un trunchi de lemn. „Ce faci tu acolo, măi Petrișor?”, îl întrebă tatăl. „Fac o piuă (un vas din lemn) în care să-ți dau să mănânci când vei fi și mata bătrân ca tata mare”, i-a răspuns copilul. Atunci tânărul fu cuprins de mare rușine și teamă de pedeapsa lui Dumnezeu. Intrând în casă, și-a cerut iertare de la tatăl său și de atunci înainte l-a pus la masă și l-a îngrijit cu multă osârdie, ca un adevărat fiu.- Extras din „Oglindă duhovnicească”,  Parintele Nicodim Măndiță – http://www.doxologia.ro
Adevărata dăruire înseamnă o revărsare a iubirii tale. Atunci când dăruieşti în acest fel, nu simţi că eşti sleit de puteri. De fapt, te simţi energizat, pentru că iubirea pe care o dărui se întoarce la tine, prin recunoştinţa oamenilor pe care i-ai atins. Nu face greşeala de a crede că nu ai nici un dar de făcut. Fiecare dintre noi are ceva de dăruit. Darul tău aduce bucurie – ţie şi celorlalţi. El te ajută să păşeşti înainte şi să te exprimi pe tine însuţi. El înlătură barierele separării, te ajută să te conectezi cu ceilalţi şi să le permiţi celorlalţi să afle cine eşti tu cu adevărat.

Poţi da numai ceea ce crezi că ai şi poţi primi numai ceea ce crezi că meriţi. Dacă încerci să dai ceva ceea ce nu crezi că ai, ceilalţi vor simţi că darul tău nu este sincer şi nu vor dori să-l accepte. Dacă încerci să primeşti ceea ce nu crezi că meriţi, vei încărca darul cu atât de multe condiţii, încât celorlalţi le va fi imposibil să ţi-l dea.
Astfel de încercări eşuate de a da şi a primi pot fi epuizante din punct de vedere emoţional. De asemenea, ele îţi pot slăbi încrederea în sine, în aşa fel încât, atunci când păşeşti în următoarea experienţă, te poţi aştepta la un eşec. Este mai bine să o iei mai încet şi să fii cinstit cu tine însuţi. După aceea, poţi fi cinstit şi cu ceilalţi.
Dacă nu crezi că ai darul, nu încerca să-l dai. Dacă nu crezi că meriţi darul, nu încerca să-l primeşti. Aşteaptă până când eşti gata să dai darul şi să-l primeşti – şi vei avea o şansă mult mai mare de a reuşi.

Poate credem că suntem generoşi faţă de ceilalţi – dar, atunci când ne displace faptul că ei nu şi-au exprimat recunoştinţa, sau că nu ne-au făcut şi ei daruri, trebuie să punem sub semnul întrebării propriile noastre motive. Am dat noi oare în mod necondiţionat, sau am dat pentru a obţine ceva în schimb? Ne-am simţit bine dăruind, sau am simţit că facem un sacrificiu?
Numai sinceritatea cu care răspundem la aceste întrebări ne poate spune dacă darul nostru a fost sau nu autentic. Dacă a fost, nu vom regreta. Dacă regretăm, e mai mult ca sigur că darul nu a fost dat cu inima deschisă.-Paul Ferrini

Cu cât avem mai puţin, cu atât dăm mai mult. Pare absurd, dar aceasta e logica dragostei. Maica Tereza
    
Fie ca motivele tale de bucurie să fie mai multe decât nisipul mării şi binecuvântările mai multe decât stelele de pe cer. Îţi doresc prieteni adevăraţi care să te iubească aşa cum eşti . Îţi doresc să poţi vedea frumuseţe în orice lucru care te incojoara şi zâmbetul lui Dumnezeu în orice rază de soare. Îţi doresc să poţi aprecia viaţa din fiecare strop de ploaie şi frumuseţea oricărui nor gri de pe cer.

Lasă-L pe Dumnezeu să te îndrume, să te înveţe, să te mustre şi să îţi arate cât te iubeşte şi fii deschis la provocări. Fie ca fiecare îndoială şi teamă să fie urmată de pace şi linişte; şi în întuneric viaţa ta să lumineze mai tare decât luna noaptea .Cu fiecare nou răsărit de soare să ţi se facă tot mai dor de cer şi cu fiecare apus tot mai dor să îi vezi faţa Tatălui.

Iubeşte necondiţionat atunci când ţi se pare imposibil şi mai mult ca orice învaţă să te laşi iubit. Îţi doresc să ai parte întotdeauna de veselie şi râsete. Fie ca bucuria din inima ta să acopere orice dezamăgire şi zâmbetul să poată acoperi orice durere. Fie ca dragostea să acopere orice slăbiciune şi fiecare rană să îţi aducă înţelepciune.Orice încercare să te aducă mai aproape de Dumnezeu şi fiecare zi să îţi aducă mai multă iubire decât ziua ce a trecut. Îţi doresc să apreciezi îmbrăţişarea unui copil şi rugăciunea unui bătrân. Îţi doresc să îţi poţi lua din când în când câte o mică vacanţă şi să te poţi relaxa.

Când ţi se pare că nu-I mai auzi glasul, când poverile sunt prea mari, când rănile sunt prea adânci şi durerile prea mari, când dezamăgirea te însoţeşte şi rămâi cu un gust amar căci ai vrut să faci bine şi ai fost răsplătit cu rău, când te rogi şi Dumnezeu îţi spune să aştepţi, priveşte linia orizontului şi închide ochii…asculta foşnetul vântului şi cea mai frumoasă declaraţie de dragoste pe care numai El ţi-o poate face : “Te iubesc cu o iubire veşnică.” Îţi doresc să te poţi ruga oricând şi în orice circumstanţă. Îţi doresc să te poţi detaşa uneori de tot tumultul vieţii, de gălăgie şi agitaţie şi să îţi poţi regăsi gândurile, în linişte…

Îţi doresc să te poţi bucura de strălucirea din ochii cuiva atunci când îi faci o mică bucurie. Îţi doresc să poţi plânge din toată inima şi să laşi pe cel mai bun prieten să îţi şteargă lacrimile şi mai mult decat orice lasă-i pe alţii să te înveselească şi să te facă să zâmbeşti (nu uita să apreciezi acest lucru). Îţi doresc să nu te simţi niciodată singur.

Îţi doresc să te poţi încrede în promisiunile lui Dumnezeu mai ales atunci când nu ai speranţă şi nu poţi să înţelegi planul Lui pentru viaţa ta. Îţi doresc să poţi să nu judeci înainte să cunoşti, şi să nu acuzi înainte să asculţi.

Îţi doresc să nu te ascunzi în spatele numelui şi meritelor tale ci să poţi răspunde cu inima.

Mai mult ca orice : Fie ca El să te binecuvînteze şi alţii să fie binecuvântaţi prin tine. –http://spirituminfinitum.blogspot.ro

Acest articol a fost publicat în Trezire divina. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Te iubesc cu o iubire veşnică

  1. Anonim zice:

    Rugaciune – Arsenie Boca

    „Iarta-ma, Doamne:
    -pentru tot ce puteam sa vad si nu am vazut!
    -pentru tot ce puteam sa aud si nu am auzit!
    -pentru tot ce puteam sa simt si nu am simtit!
    -pentru tot ce as fi putut sa inteleg si nu am inteles!
    -pentru tot ce puteam sa constientizez si nu am constientizat!
    -pentru iertarea pe care as fi putut sa o dau si nu am dat-o!
    -pentru bucuria pe care as fi putut sa o traiesc si nu am trait-o!
    -pentru Lumina pe care as fi putut sa o primesc si nu am primit-o!
    -pentru viata pe care as fi putut sa o ocrotesc si nu am ocrotit-o!
    -pentru visele pe care mi le-as fi putut împlini si nu le-am implinit!
    -pentru necunoscutul in care as fi putut sa pasesc si din teama, nu am indraznit sa pasesc!
    -pentru iubirea pe care as fi putut sa o exprim si nu am exprimat-o!
    -pentru tot ce puteam sa creez bun si frumos si nu am creat pentru gloria Ta, Doamne, si a Imparatiei Tale Divine!

    Pentru tot ce stiu si nu stiu ca am gresit, pe Tine, Doamne, care esti Mila si Iubirea infinita, Te rog, iarta-ma si ma imbraca cu nesfarsita Ta Iubire si Lumina!

    Iti multumesc, Doamne :
    -pentru toata frumusetea pe care am vazut-o izvorand din Tine !
    -pentru muzica tacuta a Inimii Tale, pe care mi-ai dezvaluit-o auzului!
    -pentru tot ce am simtit bun si minunat in viata mea!
    -pentru tot ce prin harul Tau am inteles!
    -pentru lumina pe care am sorbit-o in adancul meu!
    -pentru iertarea pe care daruind-o, am dobandit pace!
    -pentru bucuria fiecarei clipe traite in Tine, Doamne!
    -pentru toate cadourile spirituale care mi-au imbogatit fiinta!
    -pentru viata mea, care e a Ta, o mica parte a simfoniei existentei!
    -pentru visele care au prins forma prin armonia iubirii Tale pentru mine!
    -pentru necunoscutul in care am pasit plin de curaj, regasindu-Te!
    -pentru iubirea coplesitoare cu care ma dezmierzi clipa de clipa!
    -pentru tot ce am creat prin Tine bun si frumos, aducand cu umilinta lauda Imparatiei Tale divine!
    Dumnezeu, Tatãl nostru, plimbandu-se prin casa mea imi va lua toate grijile si
    va vindeca toate bolile mele si ale familiei mele, în Numele lui Iisus,
    Amin!”

  2. cristinn68 zice:

    Omul de lumina este un canal al lui DUMNEZEU,care exprima din ce in ce mai mult ,IUBIREA,VIATA,ADEVARUL SI FRUMUSETEA LUI DUMNEZEU.
    Va iubesc!…

Enter your email address:Delivered by FeedBurner

