Esti liber

Usa se deschise si vechiul meu prieten imi ura bine ai venit , cu un usor tremur nervos .Era operat pe cord deschis si purta cu sine acest tremurat al miinilor .  In casa mirosea a naftalina . Acel miros greu imi dadea o stare de rau amestecata cu  un fel de ameteala, o sfirseala care cerea aer proaspat  .  Eu, o femeie eleganta , cu pretentii , mai tinara cu destui ani , purtam cu mine masca musafirului perfect, care nu vede si nu intelege ca intre noi doi  o bariera de netrecut ne bloca intentiile   . Eram toata un zaharel si ma straduiam din rasputeri sa nu ma dau de gol ca nu sunt in apele mele . Purtam in mina un buchet mare de crizanteme albe . Ca si ironie a sortii acele flori nu le alesesem eu , ci ii facusem lui pe plac . Acum  iata le aveam  cu mine  . Pina si bietele flori pe care eu le asezasem in vaza lui  ,   ma duceau cu mintea la falsitate . Falsitatea ,ca numitor comun si de o parte si de cealalta . El, un om care avea nevoie de o prietenie in felul in care o intelegea firea sa , eu  o persoana saritoare de felul meu , care se straduia sa faca fata cerintelor insa nu mai mult de atit .. De fiecare data cind se apropia mai tare de mine plexul meu solar se dilata si o energie care nu rezona cu mine imi acapara atentia . Mii de lovituri , ca o artilerie grea incepeau sa-mi loveasca cimpul energetic . Acesta era semnalul meu ca lucrurile merg pe un drum gresit . Imi repetam singura iar si iar -Omul acesta are nevoie de ajutor , trebuie sa il oferi , lasa-ti simturile paranormale si treci la actiune , ajuta-l . Te vei obisnui ,ce tu crezi ca daca nu rezonezi cu obiceiurile lui , daca nu-ti plac hainele lui , modul sau de a se exprima si a se comporta, iti da cineva dreptul de a fi indiferenta sau a te retrage din incurcatura ? Nuu , treci la treaba si lucreaza cu tine , lasa-ti orgoliile de partea cealalta a baricadei  si fii omul de nadejde, saritor si amabil , asa cum esti cu toti ceilalti .Fii om si treci peste amanunte .  Zis si facut . Am deschis aragazul si am facut o cafea . Un miros imbatator imi mai linistise  simturile si mai domolise acel iz de naftalina . Aseaza-te aici – imi spuse . Timida mi-am aranjat locul in fotoliul pe care mi-l aratase .In acel fotoliu se afla o bluza de trening , roz .. Era oare a decedatei ?  Brrrr  …Doamne , ce fac ..ce gindesc …Timpul trecea si dialogul se tot invirtea in jurul decesului sotiei si a neputintei in fata destinului . M-am  surprins gindind ca acel om de fapt isi plinge lui de mila . El , acel imens barbat devenise o marioneta a vietii . Incet fara sa-si dea seama imprumutase toate gesturile si toate obisnuintele sotiei decedate . Eram confuza , chiar derutata . Il stiam de mult . Fusese un fustangiu notoriu . Se putea lauda cu ceva femei la activ .Nu fusese cruce de inchinat .. Mintea mea iar lucra : daca o iubise atit de ce o inselase repetitiv sau ceea ce se intimpla cu el erau mustrarile lui de constiinta ? Ma surprindeam foarte des cu mii de intrebari trecindu-mi prin cap . Si mai era       si acel miros de naftalina care nu-mi dadea voie sa ma linistesc . Faceam cu greu fata situatiei … Am vorbit mult si fara sens pina aproape de innoptare .  Eu plictisita si incordata,  el putin incurcat de situatia in care se afla . Fiind o observatoare fina nu mi-a trebuit mult sa observ ca inca mai tinea in baie halatul si papucii sotiei ,desi  mai era putin si se implineau doi ani de la trecerea in cealalta dimensiune . Mi-am rotit ochii prin camera si am inteles ca acest barbat nu va putea fi niciodata cel care fusese cindva . Purta in spatele sau un sac greu plin de suferinte , de neimpliniri , de frustrari si mustrari de constiinta . Am vazut o candela aprinsa . I-am sugerat sa fie atent sa nu lase focul nesupravegheat . M-a uimit raspunsul sau -” Nici o problema , cind plec,  eu las aceasta candela aprinsa , are Ea grija de candela si de toata casa . ” Un fior mi-a strabatut sira spinarii . Iata cel decedat nu se putea inalta iar cel viu crease o asemenea dependenta incit traia printre morti chiar daca inca parea viu . Am incercat sa-i explic ca se afla intr-o mare incurcatura . Ca el a amestecat planurile celor morti cu a celor vii . I-am spus ca cei morti nu vor putea niciodata reveni printre noi ,insa noi putem oricind sa mergem dincolo . Nu intelegea  ce spun . Vorbeam o limba straina lui . Cu toate acestea , ii era insa teama de propria sa  moarte . Avea dorinta ferma de a trai . Cum , nu stiu . Am plecat  bulversata , undeva un prieten vechi nu putea  intelege diferenta dintre a fi si a nu mai  fi .  Si eu nu pot trece peste mirosul de naftalina , haine , halate de baie ,papuci si lucruri asezate identic ca inainte de …. . Incorsetari ale mintii amestecate cu dureri duse la extrem , neputinta in fata sortii …Si iata eu , o biata muritoare , am mai primit o invatatura …  Totul se plateste aici , pe acest pamint . Nu vom pleca dincolo , in cealalta dimensiune pina nu vom plati tot ce am gresit . Iar platile se fac cu ….Suferinta .   Esti liber sa alegi …Dumnezeu nu ramine niciodata dator …

Cu drag ,

 

Acest articol a fost publicat în Alte subiecte. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Esti liber

  1. Anonim zice:

    voice of an angel

Enter your email address:Delivered by FeedBurner

