Casa mintii

„Mintea noastra ne-a fost facuta de Dumnezeu sa traiasca intr-o casa stralucitoare. Paradisul este casa mintii noastre. Este o campie sau o gradina frumoasa, plina de verdeata, cu un cer albastru infinit.
Mintea noastra ratacitoare traieste in schimb, departe de casa ei stralucitoare, intr-o lume mizerabila si fara nici o perspectiva. Suntem atat de departe de casa mintii, incat nici nu o mai vedem de norii grijilor, poftelor si nevoilor noastre materiale si trupesti. Mintea noastra traieste intr-o imensa mizerie, amagire si resemnare. Trebuie sa renuntam la lumea aceasta daca vrem sa fim numai cu mintea noastra. Singura actiune care trebuie sa faca mintea noastra este staruinta in rugaciune pentru a se intoarce la casa ei stralucitoare.Suntem invatati ca omul moale este o persoana care merita dispretuit. Cineva din interior, i-mi spunea, tot timpul, ca nu este adevarat. Ce este moale si fraged, nu se poate rupe usor. Uscaturile tari se rup in schimb foarte usor. Firea trebuie sa fie moale si frageda la omul care se roaga. Omul cu firea moale si frageda  care se roaga ,se frange in smerenie. Si astfel rugaciunea ajunge la adancurile sufletului si lasa sa se verse lacrimi fierbinti .
Rugaciunea curata lumineaza mintea. Sufletul odihnit devine arzator ca o flacare cand se uneste cu rugaciunea. Este foarte bine sa ne gandim mai mult la odihna sufletului. Si daca ne gandim la odihna va trebui sa alungam orice pacat . Si pentru a alunga pacatul va trebui sa ne infranam. Si daca sufletele noastre isi gasesc odihna si nu mai pacatuiesc, aflam har de la Dumnezeu si devenim puternici .
Inaltarea mintii si intoarcerea la casa ei stralucitoare, ne va aduce odihna sufletului. Sufletul nostru va fi vesnic zbuciumat si fara odihna atata timp cat rataceste prin lume. In lumea aceasta avem numai patimi. Trebuie sa micsoram si sa biruim patimile. Pe urma trebuie sa dobandim virtuti pentru a nu lasa sufletul nelucrator. Si-n cele din urma trebuie sa pazim roadele virtutilor. Prin virtuti robim poftele si iutimile mintii noastre.
Tulburarea patimilor ia loc in noi in lipsa pomenirii lui Dumnezeu. Prin gandul ca doar eu si Dumnezeu sunt in lume i-mi voi gasi odihna sufletului meu. Cand voi intrerupe contemplarea lui Dumnezeu voi fi din nou suparat si robit de patimi.
Si pot fi neintrerupt si neincetat cu Dumnezeu doar prin rugaciune curata.”  Cu cit gresesc drumul cu atit ma afund in intunecimea mintii .Eu am fost creat imparat al pamintului .Mi s-a dat stapinire peste tot si peste toate .Sunt un zeu pentru toate vietuitoarele pentru ca le pot ajuta cum de altfel le pot face si cel mai mare rau ,chiar le pot lua viata . Am drept de viata si de moarte . Cine mai este ca mine ? Am uitat ca pamintul mi-a fost dat in stapinire spre a avea grija de el si a respecta orice forma de viata .Am uitat cum conduce un adevarat imparat . Si pentru ca am uitat acest lucru important am inceput sa fiu bolnav . Bolnav dupa averi , onoruri avantaje ,stapiniri ,drepturi . Si bolnav fiind nu am observat cum incet pe nebagare de seama lumina mea a inceput sa se stinga si intunericul m-a cuprins . Acum sunt ratacit insa mai am o speranta . Stelele imi mai lumineaza inca drumul . Ma intorc aplecat si ranit acasa . Vreau sa luminez din nou . Sa-mi pun coroana de imparat pe cap si sa devin prietenul si conducatorul cel bun ,drept si milostiv , asa cum m-a creat Dumnezeu demult in vremuri vechi uitate de mine .Sa fiu incintarea iubirii , zeul dragostei si al luminii . Uite, de cind mi-am pus in suflet aceste dorinte am inceput sa-mi luminez din nou singur drumul  .Sunt lumina iar si tot ce a fost rau a trecut . Iubirea si lumina a invins pentru totdeauna .Doamne ,iarta-ma ,iata m-am intors acasa .Luminez !

Acest articol a fost publicat în Alte subiecte. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Enter your email address:Delivered by FeedBurner

